czwartek, 28 marca 2013

FH - Mapa #1 - Podstawy

Wiele ludzi zadaje sobie pytanie: "Jak zrobić mapkę?", no więc nie jest to nic trudniejszego od posmarowania masłem chleba.

A więc, zacznijmy od tego, że potrzebny Wam będzie GIMP, Photoshop... Bez tego ani rusz.

Aby zrobić własną mapkę musimy wejść w grę a następnie 'Map Maker'. Tam, gdzie napisane jest  "Map Name" i "Map Display Name" wpisujemy nazwę mapy, po czym klikamy 'Save'. W folderze FH--->media--->terrains pojawić się powinien folder z nazwą Twojej mapki.
A teraz, co należy zrobić, aby zmienić ukształtowanie terenu oraz zróżnicowanie wyglądu ziemi/trawy na mapie.

1. Otwieramy plik "defaultTerrain.png", znajdujący się w default (oczywiście terrains--->default), za pomocą GIMP'a albo PS.
2. Odcieniami szarości malujemy wzgórza, pagórki, koryta, macie wolną wolę. Pragnę Wam jeszcze uświadomić (tym, którzy nie wiedzą), że im jaśniejszy odcień szarości (w tym także i biały), tym wyższy będzie pagórek. To samo tyczy się ciemnego odcieniu (również czarny).
3. Kiedy skończymy, musimy zapisać dany plik jako ''xxxTerrain". Po czym wklejamy do folderu z mapą.

Jeżeli chcemy zróżnicować kolory ziemi, aby np. część była zielona a część brązowa musimy skopiować plik, który przed chwilą zrobiliśmy, znów za pomocą GIMP'a/Photoshop'a.
1. Robimy nową warstwę, która MUSI być na wierzchu.
2. Za pomocą gł. jaskrawych kolorów malujemy gdzie chcemy owe ''załamanie'' kolorów. xd Możemy brać na wzór pliki z WaterMill'a.
3. Wyrzucamy warstwę spod spodu.
4. Skończony plik zapisujemy jako ''xxxMask'' i wklejamy do folderu, gdzie spokojnie czeka już Terrain.


Jeśli chodzi o mapkę w 'Map Maker'...
Włączamy grę, następnie --->Tools --->Map Maker.  Szukamy na dole nazwy naszej mapy, klikamy LOAD.
1. Mamy cztery 'zakładki': Map, World, Object, Controls. Na razie zajmujemy się 'World'.
2. W pierwszym okienku wpisujemy 'xxxTerrain.png', zaś w drugim 'xxxMask.png'
3. Aby zmieniać kolory ziemi wybieramy którąś z nazw tekstur. Następnie klikamy strzałkę obok, aby wybrac kolejną. Jest to właśnie zróżnicowanie, które robiliśmy na początku.
4. Zmieniamy rozmiar mapy. Aby go zmienić wpisujemy w okienku "Width" i "Height" jakąś liczbę, dopasowując mapę do naszych potrzeb.
5. a. Aby wybrać niebo (np. własnej roboty, zrobione w Sky Maker) w okienku "Sky File" wpisujemy nazwę pliku xxx.sky (możemy również zostawić to puste, jeżeli nie chcemy zmieniać nieba).
b. Aby wybrać pogodę, w okienku "Weather File" wpisujemy nazwę pliku Cycle (nie .weather!), np. default.
6. Jeżeli chcemy dodać ocean (wodę, która będzie rozciągała się przez całą mapę), zaznaczasz kwadracik przy "Ocean" i obok "Ocean Height" wpisujesz wysokość, do jakiej ma sięgać woda.
To narazie tyle.

(PS.: Jakby co, to "xxx" zastępują nazwę naszej mapy.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz