środa, 11 grudnia 2013

FH - Tworzenie Mapy #2 - Tworzenie Powietrznej Ścieżki + film o tworzeniu posągu/teleportu/latarni (co kto woli)

Dzisiaj powiem wam jak zrobić "powietrzną ścieżkę". ;] Może się komuś to przyda do jego mapy. ;*

Krok I - Tworzenie Obiektu.
Otwieramy FeralHeart, wchodzimy w Tools -> Object Maker. W makerze wybieramy zakładkę Collison i, w tym okienku pod tytułem "Collison Type", trzeba zaznaczyć box. I na dole, gdzie jest kolumna z "Clone, Update, Add New" klikamy właśnie to Add New.
Mamy już żółte pudło? Wracamy się do zakładki "Object". W name wpisujemy jakąś nazwę obiektu, obojętnie jaką. A w group wpisujemy nazwę grupy (Default, Miscellaneous, MyPlants, MyRocks, MyTrees - podstawowe grupy) w której ma się znajdować nasz obiekt. I pod tymi polami jest przycisk save. Klikamy. Wychodzimy z ObM.


Krok II - Dodawanie Obiektu na Mapę.
W map makerze wybieramy zakładeczkę pod tytułem "Objects" i w pierwszym okieneczku szukamy nazwy grupy do której przydzieliliśmy nasze pudełko (te żółte). Jeżeli już znajdziemy, szukamy samego obiektu, a raczej jego nazwy. Jeśli mamy już ją zaznaczoną (podświetloną na żółto) klikamy na "New Object" i umieszczamy go na naszej mapie.
Teraz wystarczy wybrać zakładkę controls. Tam są kolumny, "Position i Scale". Position, to pozycja naszego obiektu. Tu znaczek "X" pozwalający przesuwać przedmiot w boki. Strzałka w prawą stronę przesuwa obiekt w lewo, zaś strzałka w lewo - w prawo. "Y" to wysokość obiektu. Owszem, obiekt może lewitować w powietrzu (razem z nami). Strzałka w lewo przesuwa obiekt w górę. "Z" przesuwa w przód i w tył.

Krok II - Zabawa.
Te pudło jest niewidzialne dla wszystkich, i wszyscy mogą z niego korzystać. Za jego pomocą unosić się w powietrzu. Można stworzyć takie... powietrzne tunele. Tak wygląda to w praktyce, na mej mapce.

A tak, gdy wejdę w podgląd mapki.


A teraz film!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz